jueves, 30 de octubre de 2008

Els neologismes

Els neologismes...
Neo-, en grec, vol dir "nou", o sigui que estem davant d'un procés de creació de paraules noves que no existien abans que es creés el concepte. Què us sembla si entreu en aquesta pàgina de la xtec sobre neologismes i en proposeu un que vosaltres dieu però que no queda recollit en el diccionari convencional? Aquest neologisme passarà a formar part d'una base de dades i potser algun dia el trobareu al diccionari!
Expliqueu-me en els comentaris quin heu triat i per què.

19 comentarios:

Guillem dijo...

Jo vull posar *Pro* que vol dir algu que fa alguna cosa bé pero que no si dedica professionalment

ひで dijo...

jo no se que posar encara, però ho hem de dir per aquí?

algo personal dijo...

*Mera*: Persona incapaç de fer les coses sense ajuda.

Anónimo dijo...

ola sóc la meriem i jo he posat *anime* que vol dir dibuixos animats que també estan en manga

Anónimo dijo...

Rallar-se: capficar-se molt amb alguna cosa que et preocupa sense poder parar de pensar-hi.

Maria Pujol Pujadas

Anónimo dijo...

xoff(estar xoff):vol dir esta trista o deprimida



Mireia Iglesias Algilaga

Anónimo dijo...

jo he ficat: *nah*. Categoria gramatical que s'utilitza per passar d'un tema o de no importarte massa.


soc l'Abel, el blogg no em va
www.blogger.com/BlackDrac

Anónimo dijo...

Recordeu que per fer les defincions heu d'indicar la categoria gramatical, donar la definició de manera adequada i finalment escriure un exemple on es vegi clar la utilització i el significat del terme. Fixeu-vos en com ho fan els diccionaris! Imma

Guillem dijo...

Llavors ho em de fer com ho fan els diccionaris?
Per si un cas jo ho faig:
*Pro*:adj. És diu d'algú que fa molt bé qualsevol treball o acció però es no si dedica professionalment. Noi, ets un pro en fer dibuixos

Guillem

Anónimo dijo...

Rallar-se (verb) capficar-se molt amb alguna cosa que et preocupa sense poder parar de pensar-hi.
El meu amic em va dir que estava rallat perque aquella noia no li feia cas.

Maria Pujol Pujadas

Anónimo dijo...

Bones, Imma!

Sóc la Marta. Vaig entrar a la web de la bústia de neologismes, i ho vaig omplir tot. Com que ja fa dies, no me'n recordo del tot de la paraula nova, però crec que vaig posar això:
*pareleig*: nàusees o mareijos causats per alguna discusió a mala situació d'una persona amb els seus pares.

Marta.

Anónimo dijo...

*Pareleig*: nom, masculí, singular.
nàusees o mareijos causats per alguna discusió o mala situació d'una persona amb els seus pares.
Exemple:
-Només d'escoltar a la meva mare com murmurava sobre els meus estudis, em va entrar un *pareleig* molt fort.

Marta.

Anónimo dijo...

Puff: Onomatopeia que s'utilitza quan estas cansat d'alguna cosa o quan et diuen una tonteria.




Estefania Exposito Guerrero *

Anónimo dijo...

Buagh: Onomatopeia que expressa cansament.


Cristina Malirach Reitg.

Anónimo dijo...

*Rexonx*:(adj.)Es diu de una persona que té sobrepes i no hi posa gaire remei.
Amic, et pots anar quixant que ets rexonx però si no hi poses remei que vols que et digui...


Víctor Sàrria Marín

Anónimo dijo...

Bé, jo he fet el meu:

"Montar un crist":
Expressió que s'usa quan una persona crea xivarri al esfereïtar als altres


Julian

hacker polacos pau dijo...

he ficat robotnik
Adj. treballador sense papers.

Anónimo dijo...

Hola imma soc la julia!!!

Jo posu la paraula "Paranoia!: Nom, que vol dir, que algu fa alguna cosa sensa sentit o que no ve gents al cas.

Anónimo dijo...

tsk: Onomatopeia que s'utilitza quan fan alguna cosa que no t'agrada o t'espatllen alguna cosa

Laura.